کد خبر: ۷۷۵۳
۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

کوچه مدرسه‌ها در شقایق‌یک

در کوچه هفت‌تیر‌۲۹ کاربری آموزشی، غالب است و دبستان دخترانه فرزین‌فر، دبستان دخترانه مؤسسی، دبیرستان فرزانگان و دبستان دکتر شهرستانی از‌جمله مراکز آموزشی است.

معبر هفت‌تیر‌۲۹ در محله شقایق یک، نام شهید‌ارگنجی را بر خود دارد و از سمت دیگر به خیابان شقایق‌۶ می‌رسد. این معبر تا سال ۱۳۶۰ هنوز جزو شهر محسوب نمی‌شد و پس از آن به‌تدریج وارد بافت شهری شد.

در این خیابان، انواع کاربری تجاری، فرهنگی و مذهبی وجود دارد؛ با‌این‌حال کاربری آموزشی، غالب است و دبستان دخترانه فرزین‌فر، دبستان دخترانه مؤسسی، دبیرستان فرزانگان و دبستان دکتر شهرستانی از‌جمله مراکز آموزشی است که در این محدوده قرار دارد.

کوچه مدرسه‌ها در شقایق‌یک

بیش‌از یک دهه از ساخت مسجد امام‌حسین (ع) و هیئت ابوالفضلی‌ها که یکی از مساجد فعال محله و پایگاه اجتماعی و مذهبی و فرهنگی اهالی این محدوده به حساب می‌آید می‌گذرد.

کوچه مدرسه‌ها در شقایق‌یک

دبستان سی‌ساله دخترانه فرزین‌فر از‌جمله مراکز آموزشی ناحیه‌۶ آموزش‌و‌پرورش مشهد است که به پانصددانش‌آموز دوره اول و دوره دوم دبستان، خدمات آموزشی ارائه می‌کند.

کوچه مدرسه‌ها در شقایق‌یک

پیاده‌رو‌های پلکانی و ناهموار از بزرگ‌ترین معضلات این معبر است که تردد کودکان، بانوان همراه‌با کالسکه نوزاد و افراد سالخورده را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

کوچه مدرسه‌ها در شقایق‌یک

در سرتاسر خیابان هفت‌تیر‌۲۹ چند کوچه بن‌بست یک‌متری قرار دارد که در برخی از آن‌ها تنها یک خانه قدیمی با بافت سنتی دیده می‌شود.

ارسال نظر